Fadhli Jusoh

Fadhli Jusoh

Thursday, March 10, 2011

Namun ku punya hati......

Apa lagi yg ada dlm hatiku ini...?? sebuah cinta yg ikhlas utk ku bawa bersama sehingga ke hembusan nafasku yg terakhir..... sekiranya takdir itu milik aku....cinta ini akan sentiasa mekar di hati ku....dan sekiranya takdir itu bukan milik ku....cinta ini tetap akn sentiasa tersemat di hati ku....

Apa yg di lalui,mengajar aku erti cinta yg sebenarnya.... cinta yg bukan lahir dari rupa paras,kebendaan dan kesempurnaan seseorng itu... tapi ianya lahir dari sekeping hati ku.... sesuatu yg sukar utk ku ungkapkan dgn kata2 lagi.... cinta ini tiada dapat ku cari ganti.... mungkin aku blh mnggantikan seorng wanita...tp x mungkin ianya dapat menggntikan cinta ini....

Takdir ALLAH memang cukup indah sekiranya dapat kita rasai dan renungkan apa yg telah di tetapkan utk kita.... saat perkenalan....saat pertemuan....saat perpisahan.... dan saat takdir itu menjadi milik kita....semua nya berlaku tanpa kita duga.... walau ianya pernah terlintas di naluri hati kita.... naluri itu yg membuatkan kita yakin dgn setiap apa yg terjadi.....

Walau jauh kita terpisah....hati ini x pernah membenci,x pernah memarahi..... hati ini xkan mampu tuk membenci dan memarahi cinta.... kerana cinta lahir dari hati.... walau kita cuba utk buang cinta dari hati...kita xkan mampu,kerana cinta akn selalu dekat di hati.... seorang ibu xkan pernah sanggup tuk berjauhan dari anak yg di lahirkannya...begitu juga dgn hati....bayang kan apabila hati kehilangan cinta....semuanya kosong.... nothing left.....

Di hati aku cuma ada satu cinta.... cinta yg telah banyak mengajar aku erti kesabaran,keikhlasan dan kejujuran.... kerana cinta aku menjadi kuat dan kerana cinta ini juga aku bagai hilang punca...
namun setiap apa yg terjadi psti ada sebabnya....di sebalik aturan-Nya tersimpan sejuta keindahan.... cintailah ats dasar keikhlasan dan kejujuran tanpa mengharapkan apa2 sebagai balasan....kerana cinta adalah anugerah yg x trnilai harganya.......

1 comment:

  1. bila kita mncintai..tak mungkin memiliki namun yang kita perlu tahu ialah..bila kita perlu mengasihi..cinta umpama intan didalam timbunan kaca,sukar dilafaz makna,namun yang mengertinye adalah hati dalam jiwa..
    anyway...b da bez in love!!

    ReplyDelete